Updat.

Jag ligger i min säng, eller ja, min hotellsäng. Men det luktar som det gör hemma i min säng, min sov t-shirt luktar nytvättat av det där tvättmedlet / sköljmedlet jag pratade om tidigare, med doft att äppelblom och lime. Så jag känner mig som hemma, här 45 mil hemifrån känner jag mig lika mycket hemma som jag gör hemma. Här 45 mil hemifrån i ett okänt rum känner jag mig hemmastadd, kanske jag kan aväga den precisa packningen med saker för att få vilket rum som helst att kännas som hemma? Nog för att jag alltid har uppskattat att inte vara hemma, det där snacket som människor kör med "borta bra men hemma bäst" har jag aldrig förstått mig på, inte heller hur man kan tycka att det är så skönt att komma hem. För mig är det inte skönt, för mig är det trist, nästan som att gå game over att tvingas hem. 
//
Men, ni kan även ha i bakhuvudet att jag trivs hemma, det är absolut inte så att jag går och vantrivs där hemma, absolut inte. Jag har min lägenhet som jag uppskattar väldigt mycket, och jag gillar på någotvis Gävle. Även om jag alltid gillar det mer när jag är hemma, när jag är borta har jag det lite svårare att sakna staden. 
//
Karin lovade dessutom igår, eller om det var i förrgår, beror lite på hur man ser nätter och tidiga morgnar som, att fixa en ny spellista till mig på Spotify. Pratade med henne tidigare och då innehöll den där listan en låt, men det gäller att se det positiva. En låt är mer än ingen låt. Har alltid gillat att lyssna på andra människors skivor och nu senare, låtlistor. Mixtapes går också förträffligt, dessutom gillar jag ordet - mixtape. Låter lite originellt sådär, lite 80-, 90-tal. 
//
Jag kan rekommendera Havannah Browns mixtape, och jag kan inte rekommendera McDonalds spellista "summer" på Spotify.
//
Såå far såå good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0