Söndagstankar

Ligger i sängen. Har inte rört mig ur den på snart tre timmar. Sorgligt.
Solen lyser med sin frånvaro idag, men vad gör det. Jag tänker ju knappast gå ut ändå.

Tänker på boken jag läste ut idag. Nikki Sixx dagbok. Konstaterar att han är rock 'n' roll personifierad. Önskar jag hade lite av hans talang.

Funderar på att ta fram dammsugaren, kanske slänga i en maskin tvätt eller två. Men bara att tänka tanken är ansträngande.

Lyssnar på Peter Jöbacks julalbum, längtar till julen. Välidgt mycket. Längtar faktiskt efter lite snö.
Tänker på vad svärmor sa imorse. Jul i jämtland 2009. Varför inte. Eller vara hemma. Eller kanske gran canaria.
Tänker på uppesittarkvällen den 23:e. Den är viktig och jag vill gärna inte missa den. Kommer då in på jobbet och undrar om jag får ledigt dagarna innan jul så jag kan åka hem.

Och om jag får mitt kontrakt förlängt på onsdag.
Och om jag isf kan åka hem nästa helg.

Tänker på A som jobbar. Kanske ska gå upp och ta en kaffe och göra honom sällskap ett tag.
Saknar hans närvaro som vanligt.

Har inte ätit på snart sex timmar, kanske dags att göra mat. Vad skulle den maten förställa. En apelsin och ett ägg?

Tänker att söndagar inte borde finnas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0