Rockfella

Söndagar, har blivit mina enda lediga dagar numera. Från att ha varit en av dom där bortskämda snorungarna som vägrade lyfta ett finger, så har jag börjat arbeta. Eller, för att vara mer precis. Jag har försökt börjat att arbeta, men det går inte som en dans på rosor. Förut var jag ledig 7 dagar i veckan, och jag tyckte seriöst synd om mig själv om jag var tvungen att arbeta en dag ibland, då var hela den veckan förstörd.
//
Nu har jag dock ett lite, poängtera ordet lite, mer strukturerat liv. Från början när jag jobbade så ingick det även att supa sig redlös minst tre dagar i veckan, helst fyra och om man lyckades leva efter fem var man värd en bragdmedalj. Numera lever jag mer som en nunna, jag skulle kunna vara hedersmedlem i IOGT-NTO, deras ansikte utåt eller något i den stilen.
//
Men. Jag är inte lyckligare av att vara nykter. Jag är inte lyckligare att leva i celibat. Jag är inte lyckligare av att jobba bort all tid och jag är förmodligen inte lycklig.
//
Jag menar, vad är det för mening med att jobba bort all tid, och när man väl är ledig så har jag endå inget att göra och kan således arbete ännu mer. För att vara ledig kommer att bli min akilleshäl den här vintern känns det som.
//
Och förmodligen kommer jag inom en snar framtid antingen bli nunna eller överväga min existens på en insjuknande plant. Moderjord är sjuk. Jag är sjuk. Och tillsammans kommer vi aldrig blir lyckliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0