OSLO!

Hej Sverige, Norge här.

Hetsen börjar lägga sig och nu ska vi tydligen komma in i lite vardagsrutiner.
I lördagseftermiddag rullade tåget in på Oslos station och vi möttes av E och J- med serpentiner och champagne!
Underbar start. Spännande.
Vi har halvt flyttat in i vårat rum i den 7 rum, kök och två badrum -stora lägenheten mitt i Oslo. Den har typ 2,5 meter i takhöjd, sinnesjukt många fönster, stor balkong mot innergården och strukatur i taker (jag älskar det).
Perfekt inredd för sex tjejer och en kille och diverse löst folk som slinker in i kollektivet Drömkåken.
Jag och alf bor i Penthouse, ett av alla de vackra namn som de vackra rummen här har. Och idag kan jag äntligen packa upp väskorna och flytta in alla kläder i garderoberna. Tjejerna som bodde här innan var inte utflyttade när vi flyttade in och nu har de äntligen tid att fixa det!

Alf jobbar sin första dag på nya jobbet idag, välidgt spännande. Och det bästa med det jobbet är att det tar två minuter att gå från lägenheten- guld.
Det tar även fem minuter nedför gatan till häliga Aker Brygga, som tyvärr börjar tappa sin glans nu när hösten kommer smygandes.

Men jag är otroligt positiv till hela den här Oslovistelsen. Jobb borde lösa sig snart och sen följer man med i farten bara!

En uppdatering till er från mig.

Ps. Vårat internet suger, men hoppas på att det ordnas till veckan. Då kan ni räkna med uppdateringar! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0