När man är student...

Man lär sig massa nyttiga och vissa mindre nyttiga saker som student, efter tre veckor har följande passerat mitt huvud;

...och bor i mitt hyreshus måste man vara på alerten om man vill ha rena kläder. Här måste tvättstuga bokas minst 2 veckor i förväg, inte som hemma när det bara var och slänga in en maskin när man kände för det, nu måste man tvätta när grannarna inte känner för det. Det vill säga idag lördag mellan klockan 07:00-12:00, och för att få den tiden var jag på alerten 08:30 förrförra lördagen, framförhållning var det ja!

...var det tydligen meningen att man skulle leva på snabbnudlar och vatten. Ryktet går att vissa "kokar" makaroner under det varmaste vattnet man kan få direkt ur kranen, dit har jag dock inte kommit ännu.

...är den obligatoriska nattmaten efter krogen fiskpinnar som man rostar i brödrosten, detta har dock jag och elin gått ifrån och kör istället på rostade mackor.

...skålar man mycket, allting kan vara värt att skåla för, SKÅL!

...FEK 100, företagsekonomi 100 boken är din bibel och bästa vän under första tiden. Ni gör allt tillsammans.

...kallar man inte de gamla hederliga lärarna för fröknar och magistrar, nu är det föreläsare, prefekter och andra nya begrepp som används.

...hinner man inte städa, för man är aldrig hemma. Jag har fortfarande bara dammsugit 1, ja 1 gång på tre veckor. Och då blev det knappt nån skillnad eftersom dammsugaren är värdelös.

...tycker man att mina 45kvm är stort och rymligt, jag har tilloch med dansgolv och walk in closet, det ni.

...för att slippa alltför mycket disk sägs det att man ska använda vattnet man koka ägget i till att göra te av.

...är det viktigt att lära sig skillnaden mellan bidragskalkyl och självkostnadskalkyl.

...cyklar man till willys och handlar billiga saker som man spanat in i reklambladet dagarna innan.


Listan kan göras lång, se det här som del ett. Jag återkommer!

För övrigt lever jag, och mår prima så hade någon hunnit bli orolig kan ni släppa det.
Helsingborg is my new hometown.

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0