Mitt hem är nytt.

Idag har jag som jag tidigare nämnt tillbringat en mycket lång stund på Ikea. Från elva tiden till halv tre. Mitt sällskap kollapsade, men finns det något härligare än att när man är på rätt humör och har all tid i världen, att strosa runt i egna tankar på Ikea. Tror ikke det. Det blev en överfull bil hem alla fall och ett stopp på en loppis i jakt på den perfekta skrivbordsstolen. Jag hatar ju kontorsstolar, dock har jag full förståelse för dem på ett kontor där dom hör hemma, dock inte i folks vardagsrum. 
//
Men, jag hittade en uppskattningsvis lite över 100 år gammal stol, med rejäl sittkudde, ni skulle sett fjädrarna i den! Herregud, men den var i visst behov av en lättare renovering då den inte riktigt höll ihop alla delar som jag skulle önska. Dessutom borde man klä om sitsen, så mitt bästa fynd idag fick snällt åka ut till Skutskär och har en förmodad dejt med morfar i helgen. Han kommer sucka lagom mycket när han ser vad jag köpt... Haha! 
//
Men, jag kan utan vidare säga att jag lyckades fylla hela bilen nästan på egen hand. Jag köpte ny garderobsinredning, nya badrums + vardgasrumsmattor, badlakan, handdukar, ljus i en uppsjö, den där datorhyllan jag visade tidigare, nytt porslin (då jag råkat slå flisor ur nästan varenda tallrik), nya kastruller och två stekpannor + lite annat smått. Jag var mycket nöjd, sen hämtade vi mitt Lush paket påvägen hem också. Love!
//
Så. En superdag kan man kort sammanfatta detta som!
//
Sen ringde Linda när jag som bäst höll på att städa i badrummet, vi ska jobba ihop senare ikväll och hon undrade om hon skulle köpa en godispåse för att fira, men den skulle hon vänta med då vi även kamperar ihop i morron natt också... Och jag säger som Linda, tur att man har trevliga arbetskamrater..!
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0