Jag lever, men det är knappt...

Tro det eller ej kära kollektivmedlemmar och andra läsare, jag lever.
Jag har knappt varit bosatt i helsingborg en vecka än, men det känns redan som jag knappt bott någon annanstans. Det är nog lite här jag hör hemma ändå.
Det kändes faktiskt lite konstigt och med en liten klump i magen som jag vinkade av kära mor och far i måndags förmiddag när det var dags för dom att vända hemåt igen, med en tom släpvagn. Komma hem till ett tomt hus utan barn, 75 mil norrut.
Den klumpen hann dock inte husera många timmar i magen innan den var long gone.
Eftersom det gått alldeles för lång tid sedan jag uppdaterade kör jag en klassisk punkt form här;

Lördag: Blir upphämtad av mamma och pappa i Stockholm vid nio tiden, kramar Hanna och familjen Berg hejdå för den här gången. Vi tillbringar alldeles för många timmar i bilen, jag krävde dock ett mat stopp på donken, och i Jönköping blev det äntligen dags.
Vi kom fram vid femtiden på eftermiddagen och då var det bara att åka och lasta av hela släpvagnen i lägenheten, dock får jag inte tillgång till den förens imorgon så natten tillbringades i Mikaelas finfina lägenhet:)

Söndag: Uppstigning tidigt! Under förmiddagen skulle joels hela bohag flyttas från A till B. Som vi slet, ännu en dag med 3trappor utan hiss, och lite värme på det!
En sväng ut till ikea där bror inhandlade diverse nödvändgheter. Såklart blev det två 5kronors korvar var också.
Eftermiddagen spenderade jag och mamma med att vika, vika och åter vika kläder. Oj så mycket jag släpat med mig, tidigt kom vi på att bokhyllan numer itne kunde vara en bokhylla. Travar med kläder sorterades in. Klockan hann nog passera midnatt innan väskor, påsar och kartonger var uppackade. Vi somnade som tre klubbade!

Måndag: Vi var och hängde på låset när Willys öppnade, här ska handlas. Vagnen fylldes snabbare än vad vi hade räknat med. Men nu har jag allt man kan tänka sig från extra disktrasor till lök och falukorv.
Mamma och pappa vinkades av vid lunchtid och jag begav mig till centrum för att träffa Mathilda och 6 andra tjejer som också ska börja plugga. Vi fikade och pratade en massa, därefter begav vi oss till "Villan" där det var samling. En enorm folkmassa och massa grupper med tjoande faddrar i oranga tröjor väntade.
Jag blev varmt mottagen i min faddergrupp av fantastiska Ebru, Sarah och Cecilia. Vi bekantade oss med faddrar och andra nollor ett par timmar.
Därefter spenderades kvällen hemma hos mig tillsammans med tjejerna som fikade tidigare iag! Mycket trevligt:)

Tisdag: samling tidigt för att träffa grupperna igen och gemensamt gå till campus där rundtur väntade. Vi hade även uppstart med klasserna där lärare presenterade sig.
Hann hem och käka och byta om. Kvällen gick i härlig 80tals anda, vi tjejer fixade iordning oss här och det var en salig blandning med leggings, bodys och färglatt smink.
Pubrunda väntade och det var grymt kul, vår grupp 4A röjde såklart:)

Onsdag: Första föreläsningen idag, Jan E Persson fick mig efter en kvart att inse att det här var exakt det jag ville lära mig mer om. Efter en timme var jag nästan i extas, det här ska bli skiitskoj rent utsagt!
En minipowernap hemma på soffan och sedan var det bara att dra på sig "björn borg a `la wimbldon -76 outfiten" och hoppa på färjan. Turning mellan helsingborg och helsingör, och ett tag trodde jag nästan båten skulle sjunka som alla härjade omkring, stört kul. Det hela blev ju bara ännu bättre av att allt i baren typ kostade en 20 spänn:)
Efter två vändor med färjan var det en galen mellanfest på studenthemmet unionen, där bord hoppades sönder och blåmärken skapades. Kvällen avslutades med på nattklubben Tivoli:)

Torsdag: Introduktion till Retail inriktningen stod på schemat idag, mycket spännande och toppenbra lärare!
Kvällen gick i sann Hippie anda och jag har aldrig varit snyggare; flätat hårband, broderad jeansväst, batikjol, solbrillor och peace märken lite överallt. "Villan" var förvandlad i woodstockanda.
Grym kväll med allihopa, kom hem och stupade i säng med blödande fötter, guld:)

Fredag: VILODAG! som det behövdes, ingenting i skolan och ingen nollningsaktivitet idag. Skönt för både fötter och huvud. Jag elin och mathilda var dock duktiga ändå, fixade bibliotekskort och listade oss på en vårdcentral.
Kvällen bestod av Taco mys med bästa tjejerna, toktrevligt:)


Imorrn väntar spännande äventyr igen, så nu KÖR VI!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0