Ge mig mat någon!

Jag behöver verkligen någon som kan göra mat till mig nu. Sitter i min soffa och har ätit upp en 25 kronorspåse med godis och känner att det inte var särskilt smart. Frågade mig själv varför jag utsatte mig själv och min oroliga mage för detta och fick till svar att jag var hungrig. Aha, det är där problemet sitter. Du är hungrig. Vad sägs om lite mat då, för första gången idag liksom? Ja det låter inte dumt. Men att laga den däremot, det känns som om det är väldigt långt borta just nu. Jag har dåligt med varor hemma, vilket betyder att det krävs rätt mycket fantasi för att kunna tillaga något. Något jag har ännu sämre med är pengar, så jag har heller ingen lust att gå och handla något. Och jag har definitivt inte råd att gå och köpa en hamburgare eller något, trots att det är det som jag känner mig mest sugen på nu. Herregud, vilket dilemma.

Dagen har flytit på bra hörni, snart är det lärdag och då återstår det bara en vecka till i Suecia. Jag har inte gjort mycket vettigt denna fedag, cyklade iväg för att mata stefan och trampade sedan vidare för att våldästa bror som har besök av flickvännen denna helg. Jag tog min godispåse och tryckte mig ner emellan dem och där stannade jag en bra stund. Nej då, det gjorde jag faktiskt inte. Även om det hade varit oerhört roligt, bara för att få se deras min liksom. Men jag tror i alla fall att jag skötte mig bra och hoppas att jag inte skrämde iväg flickan. Om jag skulle ha skrämt henne hade det ju inte spelat sådär väldans stor roll ändå, hon och alla andra här hemma slipper mig om bara lite drygt en vecka.

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0