Flyttpackar

Herregud vad mycket saker. Jag skickade fem säckar med kläder med mamma igår. Hon proppade in allt i sin lilla bil och jag antar att där lär det få ligga ett tag. Förrådet där vi ska förvara allt får vi ju nämligen inte tillgång till förrän typ 1 oktober. Så, vi kommer få problem mina vänner. Jag menar, bilen är proppfull med saker och prylar som vi inte har någonstans att göra av, och på lördag är det ju mamma som skjutsar till arlanda, då ska vi få in oss själva och dessutom två stora resväskor. Jag antar att vi precis innan vi åker på natten får lasta ur alla saker och ställa in det i mammas lilla lägenhet som då kommer bli så full så att man inte kan röra sig därinne, och sen när hon kommer tillbaka får hon ställa tillbaka allt i bilen igen så att hon har någonstans att bo.

Nu har jag gått igenom alla skor, slängt en del och lagt en del i en låda som ska sparar. Hyllorna på väggarna är än så länge kvar, dock så är dom helt tomma. Garderoben är tom, byrån är tom och inne på toaletten har jag och rensat. Det som finns kvar där nu, är sådan som jag ska ha med på resan. Jag har packat i väldigt mycket i min resväska och jag gissar att den i skrivande stund väger ungefär två ton, ännu en gallring kommer troligtvis bli nödvändig.

Jobbigt nog så har jag alla köksskår kvar också. Vi hann inte ens börja där inne igår, så jag antar att jag får göra det själv idag. På eftermiddagen ska jag åka och säga hejdå till syster också. Och till mosters lilla prins såklart.

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0