Fläskhostan

Jag tillhör ju den delen av beflokningen som inte rikitgt har fattat hajpen med svininfluensan, nu även kallad fläskhostan. Jag tror ju itne att den är så där jävla farlig som media har blåst upp det hela till. Jag gick ju även en mediabaserad utbildning på gymnasiet och vet ju hur medierna fungerar. Visst, man kan bli sjuk, visst det kanske är lite värre än en vanlig influensa men jag har även hört att det är fler i Sverige som dagligen dör av lunginflamation. Så, jag vägrar gå på den här hysterin med att man ska bespruta sig och allt vad det är.

Visst, många kommer att bli sjuka, men nästan lika många kommer att bli friska. Folk dör av saker hela tiden, och visst kommer nån att stryka med även här. Men om jag inte missminner mig helt så var det någon som dog i fågelinfluensan, SARS och galnakosjukan.

Men om jag säger såhär, jag kommer att tycka precis lika synd om mig själv och vara lika löjlig som när jag får vilken annan sjukdom som helst. Jag kommer kräva att alal ska tycka synd om mig, och passa upp på mig till 1000. Och dör jag, så var det väl synd. Men då är det så. Och det ska man fan inte få panik över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0