Dagens

Och som ni vet så har jag tvättstugan idag. Nu, just nu i skrivande stund har jag tvättstuga och har så haft i en och en halv timme. Jag steg gladeligen upp strax före sju imorse och sprang ner med all tvätt, nu har jag redan tvättat tre maskiner och den riktiga utmaningen har då tagit fart. Nämligen att få allt toprrt innan klockan tolv.

Under tiden roar jag mig med att städa och dona i lägenheten, ska försöka få lite ordning i den mån jag kan innan de kommer och besiktar den. Usch jag känner mig nervös inför det, har jag anledning och vara det? Det känns som ett litet orosmoment och det ska bli skönt när det är över. Jag bekymrar mig för den fläck på golvet jag orsakade igår. Nedrans. Jag råkade spilla ut lite fönsterputs på golvet, och det visade sig nu på morgonen att jag har en blek fläck på golvet just där jag spillde. Måste jag stå för ett nytt golv i hela lägenheten nu tror ni?! Hoppas inte, för om så är fallet så kommer den planerade resan troligtvis inte bli av. Bajs, vad dyrt det kommer bli.

Nä nu ska jag fortsätta med städningen av bardummet. Eller badrum är det ju inte egentligen, jag har ju inget badkar. Snarare duschrum, fast då kan man ju tro att jag bara ska tvätta av inne i själva duschen och så är ju inte fallet. Utan jag ska ju städa och tvätta av i hela rummet liksom. Toaletten, kan jag väl heller inte säga, då kan man ju tro att jag menar bara själva toalettstolen. Ojoj, vilket dilemma.

Men en sak är säker, om några timmar lämnar jag studentlyan på brändströmsgatan för gott.

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0