Dagens

Har redan varit vaken i två timmar. Ja, ni hörde rätt, efter att ha varit vaken långt in på natten igår, ståendes i köket, slagit in mitt porslin i mig själv, samt i gävles snyggaste bartender så hade jag ställt klockan denna torsdag och klev upp i ottan, bara för att forsätta flyttpacka. Jag börjar bli riktigt stressad. Riktigt stressad. Här ser ut som ett bombnedslag, säckar och kartonger överallt. Och för att inte tala om hur dammigt det är. Ni som känner mig vet att detta kan orsaka mig ett nervöst sammanbrott.

Hur som helst så hoppas jag att mamma kommer förbi snart. Hon har precis slutat jobbet och jag bad henne komma hit innan hon åker hem, behöver nämligen lite råd om vad jag ska göra härnäst. Vad är nästa steg?

Kvart över tolv i förmiddag ska jag möta upp Josse utanför forex. Dags att växla lite pengar. Därefter ska jag uträtta lite ärenden på stan och sen hem igen. Klockan tre ska jag infinna mig hos storebror för att säga hejdå, byta tillbaka nycklar och tyvärr ska jag bli av med lite pengar också. Jag är nämligen skyldig honom 600 riksdaler, herregud. Det är ju en hel årslön.

Klockan fem är det dags för nästa stopp. Det blir middag i kollektivet, julia kommer, jag kommer, och alex kommer. Den sistnämna har dessvärre ett jobb att sköta så det kan hända att hon blir lite sen, det återstår att se. Och efter det, är det såklart dags att bege sig hemåt igen, packa och städa. I morgon har jag tvättstuga 07.00, och tre timmar senare kommer de och ska besikta lägenheten. Ett x antal timmar därefter tar jag mitt pick och pack och lämnar lägenheten för gott.

Hörs/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0