Dagens

Sovmorgon idag, slog upp mina blå och såg dagens ljus halv tolv, tog en kaviarmacka och ett glas juice, trots att det skär sig nå alldeles fruktansvärt. Det var apelsinjuice ni vet. Men som sagt, man tager vad man haver. Har plockat ur badrumsskåpet idag. Har gjort en hög med "slänga" i en hög med "spara" och en hög med "med till spanien". Det är svårt och veta vad jag behöver ha med mig, typ krämer och salvor och sådär. Jag är tveksam till om jag kommer behöva ha så mycket sånt alltså, och skulle det trots allt behövas så finns det ju sånt där nere också. Visserligen så måste man ju betala då. Om jag tar med mig det har här hemma så slipper jag göra av med pengar på det, vilket alltid är trevligt. Men STOPP Emelie! Du måste sålla nu. Du kan inte ta med dig allt du äger och släpa runt på det. Sålla, rensa och släng!

Mamma kommer snart in med lite flyttkartonger, tillsammans ska vi sen plocka ur köksskåpen, fast vi sparar såklart en tallrik och ett glas som jag kan använda de dagarna jag har kvar här hemma. Och en kniv och gaffel förstås. Sen ska det ju torkas ur också och mamma ska gå igenom min garderob och se om det finns något hon vill ha. Också ska vi äta något. Det kan bli mysigt faktiskt. Fast sorgligt. Och skönt. Och tråkigt. Och jobbigt.

Ja det är med blandade känslor det här....

/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0