blandband 002

Musik. För alla tillfällen. Vi kan göra blandband för allt. Även fast ett blandband numera är en spellista i itunes eller hos Spotify, så är det ju fortfarande en form av blandband som vi gör. Och dessa uppskattar jag mycket, jag menar. Jag har två ipods, eller egentligen inte. Jag har en, sen har jag även en iphone som då har en inbyggd ipod. Så min lilla ipod som bara är en ipod händer det att jag ger till vänner med ett uppdrag, fyll den med din musik. På så sätt får jag lyssna på musik jag inte tidigare hört, samt det enda ärliga sättet att lära känna en människa.
//
Jag är nämligen övertygad om att man kan lära känna en människa genom att gå igenom hennes musik, den berättar mycket om en person. Mer än vad många kanske tror. Så, jag gillar att få tillgång till människors spellistor och jag gillar även när människor spelar in spellistor åt mig. Sånt kan göra mig glad länge, och jag har fortfarande kvar gamla skivor från kompisar som framkallar så mycket minnen när jag lyssnar. Vissa låtar förknippar jag starkt med vissa personer, ett exempel på en låt som egentligen är dålig och som inte säger mig någonting om jag skulle höra den för första gången idag, men som jag förknippar en hel sommar med är S1 - Sommar. 
//
För mig är S1 - Sommar, varma sommardagar när vi var 15-16 år och bodde hos Magda. På dagarna var vi ute och red, på kvällarna hade vi fest i hästhagen med lägereldar. 
The Beatles - In my Life är nog den första låten jag riktigt kommer ihåg från när jag var liten. Jag älskar den fortfarande.
Lars Winnerbäck - Kom änglar representerar många känslor när jag gick tredje och sista året på gymnasiet. Lars Winnerbäck representerar nog en hel del över hur mina känslor spelade med mig i gymnasiet.
Amy Winehouse, hela albumet back to black älskade jag för några år sedan, och jag kan nog nära på varenda låt utantill. Inte för att jag någonsin skulle få för mig att ta en ton, men musiken talade till mig då.
//
Det finns så mycket musik för olika tider och tillstånd. Och hela tiden upptäcker man mer, och det är ju det som är det roliga. Att hitta ny musik. Att få blandband.
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0