Barnvakt åt en liten prinsessa

Fanken också, jag som hade tänkt vara lika duktig idag som jag var igår med att blogga. Det gick visst inte så bra, det beror helt enkelt på att jag inte varit hemma så mycket, jag har nämligen varit och träffat min vän Annas prinsessa Alma. En sån liten krabat, fantastiskt söt. Jag fick vara barnvakt medan Anna pluggade och sen fick hon hjälpa mig med lite saker inför min kommande resa. Det var väl rättvist?!

Det måste vara jobbigt att vara så liten, att inte kunna prata. Att inte kunna berätta för någon vad som är fel, var man har ont eller vad man önskar. Denna lilla flicka var på dåligt humör idag och krävde att man hela tiden skulle vara uppe och gå med henne, och stannade man så blev det skrik och stora krokodiltårar. Helst skulle man ruska henne riktigt ordentligt, då trivdes hon. Så där vankade jag omkring, gungade, dansade och nynnade på någon påhittat visa, allt för att göra tösen nöjd. Men det räckte visst inte till. Ett par gånger blev hon ursinnig och var hungrig och då kunde ju tyvärr inte jag hjälpa till, utan då fick förstås mammam rycka in. De blev glada för den otroligt flickiga lilla bodyn jag hade köpt åt henne i alla fall, ja hon fick en rosa. Orka hålla på och köpa en massa blått bara för att vara tvärtom liksom. Rosa är en fin färg och den passar lilla Alma precis lika bra som den passar mig.

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0