A hard day's night



Det var längesen jag längtade efter fredagen så mycket som den här veckan. Jag har fortfarande inte kommit in i jobbrytmen än. Min kropp strejkar- upp tidigt, stå och gå hela dagen, lyfta miljarder lådor. Min kropp är inte van.
Vilket resulterar i en däckad fröken Wesslén vid tiotiden på kvällen.
Men idag kom äntligen den efterlängtade fredagen. Kom hem efter jobbet och då väntade en finmiddag.
Min karl hade lagat kyckling, klyftpotatis och pepparsås. Tänt ljus, dukat och gjort fint.
Den middagen satt som en käftsmäll ska ni veta. Sedan kom det ett basebollträ och klubbade mig rakt i säng, sov i 45 minuter. Första powernapen på hela veckan. Behövlig.
Har sedan jag vaknat avverkat ett OTHprogram, duschat, slängt i en maskin tvätt och varit och handlat en del onödigt till kvällen.

Nu väntar Idol, chilinötter och cola. Sedan ska jag ta mig igenom The Proposal och Natt på Muséet innan jag somnar.
Imorrn är det lördag. Jag är LEDIG.
Så sjukt viktigt.


Lev hårt, dö snygg.

/S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0