The girl from Ipanema

Denna dag är snart slut.
Har fastnat framför The Rachel Zoe Project hela dagen- underhållande och väldigt lärorikt. Man inser hur mycket jobb det ligger bakom en Oscars-klänning. Och att om man heter Rachel Zoe så kan man ringa självaste Karl Lagerfeld och föreslå en ändring i en av han HC-klänningar helt utan vidare. Och få igenom sin ändring dessutom.
Man lär sig något nytt varje dag har jag hört...

Vad har denna dag mer bestått av. Jag har ätit världens godaste kycklingwok gjord av mig själv och världens godaste yougurt. Så god att jag lär springa till Ica imorrn och köpa mer av den.
Ni kanske förstår mitt värdefulla innehåll i mina dagar när jag pratar om en yougurt, som om den var sänd från ovan.

För övrigt så har jag laddat för upp söndagsmys så fort b-friend tar sig hem från jobbet. Ostkrokar, cola och två filmer. Robotar och Public Enemies. Vi kanske är sugna och se "Vem kan slå Filip & Fredrik?" också. Efter att jag sovit 12 timmar i natt så borde jag kunna hålla mig vaken till åtmintsone 12 inatt också, jag borde inte- utan jag måste annars kommer jag vara en zombie imorgonbittit då jag måste ta mig upp till jobbet. Tanken på jobbet får mina tinningar att börja dunka. Fy. Vi ska bara hålla ut i 6 månader till, sen så är det SEMESTER!

Tanken slog mig just. Jag har inte varit på "semester" på rätt och slätt 6 år. Tre dagars ledighet som spenderas i Stockholm räknas inte, inte heller ett halvår på en karibisk ö eller en vecka i en festivalsörja. Semester innebär flyg, minst två veckors ledighet i sträck och sol- en öl till lunchen och ett främmande språk.
6 månader var det ja.

Peace.

/S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0