Hemlingby

Nu är passet i Hemlingby med mamma avklarat... Känner för att ta en promenad, men vi får se hur det blir med det. Om mamma fick bestämma skulle jag ha husarest från klockan 18 på kvällen, då det "är så farligt att gå ut själv". Men då skulle man känna sig instängd, låst och allt sånt där. Men samtidigt så vet jag ju att man kan bli överfallen, absolut. Men jag gillar inte att sitta här inne heller. Svåra beslut!
//
Alla som känner mig vet ju att jag inte är så bra på att packa, eller rättare sagt, jag är inte en fena på att planera. Jag brukar packa 10 minuter innan jag ska åka, helst. Men mamma började påminna mig redan förra veckan om saker som SKA med, dvs. joggingkläder, gymkläder och badkläder. Herregud. Jag känner att hon vill ta kontroll över min packning, jag kommer ju inte få plats med nå annat. Herre.
//
Jag hotade dessutom idag med att sova all tid vi spenderar i bilen, det är absolut inget tomt hot från min sida. Men, jag säger men. Mamma kommer i samma stund som jag somnar och hon får tråkit, att vrida upp mix megapol, alternativt lugna favoriter och sjunga med och dansa bakom ratten. Sen kommer hon ropa "det svänger katten" och sätta en armbåge i sidan på mig. Försök att sova då, försök säger jag bara. Stört omöjligt. Och om jag lyssnar på mp3 för att slippa lugna favoriter kommer hon att sitta och prata med mig och knuffas tills jag tar av mig mina lurar.
//
Det är ju inte första gången vi gör Norrland om jag säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0