Har jag någonsin nämnt?

Att Vodkan är min bäste vän? Tror inte det. För då skulle jag ljuga. Men, jag skulle inte ljuga om jag säger att den har räddat mig många gånger. Den kanske inte är min bästa vän, men nog väl en mycket god vän. Mycket. Nu räddar den mig igen. Hej.
//
Vi har gjort Sthlm i den bemärkelsen att det blev en snabb lunch på Pizza Hut och att vi missbrukade Taxi. Sen såg vi mer eller mindre vältränade karlar slåss om en boll. Och därefter hängde vi i en studentkorridor likt en finlandsfärja, där ett påstått mord begåtts i förra veckan. Där käkade vi mat, innan vi begav oss hemåt i trygghet där vi hade allsång till Kings of Leon i bilen och tutade mer än nödvändigt när Ove, Ove, Ove Molin kvitterade till 4-4.
//
Väl i Gävle dumpade vi av Greppo och våran landslagsman i Andersbergs lite vackrare kvarter innan vi dumpade av mig själv i egen hög person hemma. Nu har jag intagit lite öl och några vodkaglas för mycket för mitt eget bästa, och klockan är ganska precis nio. Välkommen till en annan fyllecell av Gävle. 
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0