I wish everyday could be like Christmas...

Just nu ligger jag i sängen som någon gammal, äcklig förortsmorsa. Chipsskålen till höger, ett halvfullt glas med avslagen cola till vänster. Mobilen inom räckhåll, spegel, pincett, anteckningsblock och ett tallrik med rester av min lunch en bit bort. Fräscht. Och så datorn i knäet så klart.
Hemmafru som jag är så går tvättmaskinen och torktummlaren på högvarv idag- som de flesta lördagar.
Jag har tittat på x antal av Sunes jul och laddar nu för att se "Kalle Blomqvist- mästerdetektiven lever farligt". Det var inte igår man såg den filmen, men det är ett mästerverk.

Och en sommarfilm, vilket stör mig nu när jag börjar gå in i julfeelingen. Jag skulle då alltså helst vilja se "Tomten är far till alla barnen", "Astrid Lindgrens julfavoriter". Elle tre filmer som står för JUL. "Ensam hemma"-filmerna 1 och 2, och "Ogifta par". Men dom går det ju inte att få tag på, fatta man ju.
Börjar planera för julen, julklappar, julbak och så vidare.
Julklappar ger mig yrsel, svettningar och hjärtklappning. Jag gillar dom inte, jag hatar dom brutalt mycket. Och det är ju bara för att jag har så otroligt dålig fantasi när det kommer till skott.
Detta ger ju mig ännu mer ångest eftersom b-friend fyller om en ynka vecka, det ger ju mig dubbla ångestattacker de här återstoden av året. Usch. Kan alla bara nöja sig med en blombukett och en chokladask iår?
Uhhhh, det kryper i kroppen när jag inser att jag måste hitta en bra present på en vecka...
Och sedan går en månad och så är det dags igen.

Vad det gäller julbak, ska jag göra både lussebullar och pepparkakor i år. Själv.
Vad det gäller knäck och annat julgodis så kräver jag en fet leverans ifrån Sverige, jag är ännu en nybörjare i köksfronten och väntar nog ett år eller två innan jag vågar mig på det.
Sedan ett jobbigt problem, finns det julmust i norge? Alltså svensk julmust. Det är skitviktigt.
Jag har minnen av att jag och syster konsumerade upp en back med bara julmust under julen plus mellandagarna. Alltså, jag gillar det.
Det enda jag har hittat hittills är Julebrus, ser inte likadant ut och smakar sannolikt inte likadant.
Hmm, behöver fundera ut detta lite...
Jag laddar så mycket inför julen att jag redan nu när jag åker hem ska köpa med mig ett par flaskor glögg...

Ananrs så funderar jag på att ta upp i kollektivet om vi inte ska ha en julgran här, det skulle vara mysigt.
Och så lär jag köpa en adventsljusstake och en julstjärna kanske...
Återkommer om det.

Kalla mig knäpp. Men jag ligger bara steget före.
Och eftersom jag jobbade bort min förra jul på en karibisk ö så har jag en extra jul att ta igen.

Peace.

/S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0