En nattlig update igen

Jag har aldrig tid att satta mig vid en dator har nere, forutom pa natterna da. Konstigt det dar. Men det blir ju sa, mandag till torsdag jobbar jag mellan 12.30 och 20.00. Vi ar hemma runt 21.00 och da ska vi liksom laga middag och ata middag, samt stada undan efter matlagningen. Klockan har nu ofta hunnit bli minst 22.00 och da har borjat med att forsoka ta en lang promenad for att fa rora lite pa oss. Ja och sen ar ju klockan typ mitt i natten helt plotsligt. Och vi sover ju till 11.00 pa dagarna och gar sedan direkt ivag till jobbet nastan. Pa helgerna har vi dessutom fullt upp med annat, som ni sakert forstar. Pa torsdagar super vi ju skallen av oss, vilket innebar en bakisdag utan dess like pa fredagen. Jag brukar trots det forsoka pallra mig upp vid 11.00 da alla andra i min alder pa denna o ligger och sover, bara for att fa ga ut och lagga mig vid poolen och lapa lite sol.

Det ar ratt intressant vilka rutiner vi har har nere. For efter att ha solat nagra timmar pa fredagen sa gar vi sedan upp till lagenheten igen vid, ja lat oss saga, 14.00. Da ar det sovdags, vi brukar stalla klockan pa typ 20.00. Da stiger vi upp, duschar och gor oss fina for att sedan korka upp. Fest igen! Ja, och sadar haller det da pa till pa sondagen sen. Vi forsoker ju namligen lata bli att festa sondag till torsdag just for att vi fatt lite daligt samvete av alla onyttigheter. Darav de nypakomna promenaderna ocksa.

Hur som helst. Livet eker! Fortfarande. Jag trivs fortfarande med tjejerna jag bor med, aven om vi nu har haft en forsta liten konflikt. Eller jag skulle val kanske inte kalla det konflikt egentligen, men det blev ett missforstand och stamningen blev for forsta gangen lite lag i vart hem. Vi forsokte sedan reda ut det och konstaterade att ett missforstand skett och att det bara ar att forsoka ga vidare.

Jobbet gar bra, mitt saljrekord ar fortfarande 46 paket pa en dag. Pa torsdag ar det middag med jobbet, hela foretaget gar da ut och ater och alla far en budget pa 25 euro som man far ata och dricka for. Kanns helt okej. De har sadana har middagar varje torsdag, alla som har salt upp till "kravet" da far alltsa folja med pa middagen. Man maste ha saljt typ 150 paket pa hela veckan, da ar man godkand och valkommen pa middag.

Ja och vad har mer hant? Vad kan vara av ert intresse? Ingen aning faktiskt.

Jo jag kan ju beratta om ett litet roligt missforstand som skedde mellan mig och min norrlandska rumskamrat Karro. Hon kommer hem fran en tur pa byn och berattar att hon traffat nagon kille som hon pratat med. Och konversationen sag ur ungefar sahar:

Karro: Jag gick har ute pa gatan och sa kom han och vi stannade och pratade lite...
Jag: Jaha, var han het?
Karro: Eh, jag vet inte faktiskt.
Jag: Men alltsa, var han het?
Karro: Eh, jag har ingen aning om va han het.

Dialekterna kan snurra till det en del. Det blev liksom tva helt olika betydelser. Men jag diggar norrlandska.

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige. Jag har det bra har pa Gran Canaria.
Puss och kram pa er mna vanner/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0