En rolig historia

Jag sitter inne i en spelhall efter stranden, ljudnivan ar for hog for sitt egen basta och ljuset ar for ljust. Jag har inte vagat tagit av mig solbrillorna an, jag kommer skada ogonen. Sen har jag kanske inte dom vackraste ogonen idag heller. Sahar, dagen efter kanner jag mig som vanligt lite sliten, det ar ju liksom inget markvardigt med det. Sadant klarar man ju av. Problemet ar bara att har nere ar varje dag, en dagen efter. Forstar ni vad jag menar? Ja lite pafrestande ar det ju saklart, och da har jag varit har i en manad. Jag kan bara forestalla mig hur jag kanner mig efter ett ar.

Jag har val inte sadar valdigt mycket nytt att komma med egentligen. Har typ varit ledig fran jobbet hela veckan, med full betalning dessutom. I like it. Hela datasystemet pa jobbet har namligen kraschat och eftersom vi gor allt arbete genom datorn sa blev det lite svart att utfora vara uppgifter. Boendet pa Las Olas med den overtrevliga konstnaren Malin och den busiga lilla satungen Karolina gar over forvantan och man skulle tro att vi kannt varandra sen barnsben nar mina vanner jagar mig genom lagenheten med den fruktansvart vidriga sopborsten sa att jag tvingas springa in pa toaletten och lasa dorren och dessutom, till min stora forvaning, upptacka att nagons ragg befinner sig darinne. Stamningen ar pa topp!

Och eftersom jag alltid har varit nagot utav en humorist tankte jag i detta inlagg bjuda pa en liten rolig historia. Vi vet ju alla att jag har en formaga att gora bort mig lite ibland, sa aven denna gang, men what the hell, life goes on (okej, vi vet alla att jag inte tanker sa, men jag forsoker. I sjalva verket ligger jag vaken pa natterna och skams ovet det som hande). Jag hoppas jag kan bjuda er pa ett litet skratt i alla fall.

Alla mna vanner vet att jag inte roker, har aldrig gjort det faktiskt. Har nere daremot, roker varenda javel. En dag satt jag och nagra vanner och umgicks lite. Min van sofia tar upp en cigg och fragar efter en tandare. Ingen i var narhet har dock eld att erbjuda sa hon suckar och klagar lite, varpa jag da, for en gangs skull tankte vara lite snall och ga och fraga i receptionen om nagon hade tandare. Sofia drog pa ett leende och jag tog ciggen och gick ivag for att lana eld. Bredvid receptionen finns ett litet cafe, dar jag gar in och fragar runt efter en tandare. En medelaldersman racker fram sin tandare och jag tackar vanligt och racker fram cigaretten. Nu ska det tillaggas att jag aldrig har rokt tidigare och darfor inte har en aning om hur man gor nar man tander en cigarett. Sa dar star jag pa caféet, med fullt av manniskor runtom mig och racker fram en cigg till en man som ska tanda den. Vad jag inte forstar ar att jag maste liksom ta ett bloss for att jag ska lyckas tanda den. Mannen forsoker med hjalp av kroppsspraket forklara for mig att jag maste ha den i munnen och ta ett bloss nar han tander, och jag bara rynkar pa nasan och forsoker forklara att jag inte vill. Haha, han (och alla andra) tyckte sakert inte att jag var ett dugg korkad. Det hela slutade i alla fall med att jag faktiskt tog ett bloss av den forbannade ciggen.

Och av detta drog vi slutsatsen att jag aldrig mer ska forsoka vara snall och tanda en cigarett at nagon. Men, nu vet jag ju i alla fall hur man gor.

Sa, hoppas ni fick er ett gott skratt i alla fall.
Saknar er min vanner, och jag saknar kollektivet.
Puss puss/Em

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0