Dagislimpa



Ett kallt Oslo. Termometern visar inte mer är 6 ynka grader.
Har dragit på mig raggsockor och en stor stickad halsduk och mössa, för nu ska jag gå utanför dörren.
Dra min trötta kropp upp till karlns restaurang och dricka mängder av cappuchino och läsa modemagasin.
Ska dock ta mig till 7/11 för att köpa just detta magasin.

Idag har jag varit huslig och för första gången i mitt liv, bakat bröd. Trevligt var det och fort gick det.
Det smakade inte riktigt som när mamma gör det, men jag tror det går ner lika lätt ändå. Och faktiskt, jag kan ju inte erkänna att mitt bröd blev äckligt. Det är ju ett nederlag utan dess like, bara att äta och se glad ut.
Men det skulle lika gärna kunna vara det godaste brödet gjort i Oslos historia...

Söndagsångest, big time.
Dags att göra något åt den här dagen.

/S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0