you can fall apart

God morgon. Snön är här, det är vitt på marken. Jag är lite skeptisk, det är säkert skit kallt ute. Jag vill inte gå ut och frysa, jag orkar inte gå ut och frysa. Och min skjuss är alltid sen, alltid. Idag tänker jag kliva ut genom dörren i samma sekund som han bör vara där och hämta mig. Vägrar vänta, då fryser jag ihjäl, och eftersom snön är här kan jag vänta lite längre än vanligt - jag tror nämligen att någon måste skrapa rutor...
//
Idag då. Jobb först, en massa jobb, sen hem byta om och iväg till näst jobb. Förvånad någon? Det ante mig. Jag har en god vän, som berättade för mig hur han tänkte när han var ung. Nu är han allt annat än ung. Hur som, han hade som plan att vara miljonär innan han var 30 år, den första miljonen är alltid svårast. Om man inte vinner, han vann inte. Han jobbade ihop pengarna, och om han klarade sitt mål? Förmodligen innan han var 25. Idag är han mångmiljonär.
//
Människor som säger att pengar inte spelar roll är döda, hjärndöda. Det är väl klart som fan att det inte betyder allt - men hur många människor skulle må bra över att oroa sig över om pengarna räcker till mat och räkningar varje månad? Klart man vill kunna göra det man vill och inte bara oroa sig. Fanken.
//
Nu siktar jag knappast mot några miljoner, jag siktar nog mest på att inte behöva oroa mig när jag är äldre. Just nu är ju livet som en ren bergodalbana. No kidding.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0