sommaren var för kort i år igen.

Egentligen, så förstår jag ingenting. Det blev vår, mina kära och så efterlängtade vänner återvände alla en efter en till det lilla landet i norr. Jag och Emelie hade huserat fritt hela hösten och vintern, vilket hade resulterat i för mycket alkohol och lite arbete. Vi, utan att dölja sanningen skall tilläggas, hade spytt galla över att vintern aldrig tog slut och allt roligt som skulle hända när det väl blev sommarn. Sommaren kom, en dag i juni kom värmen över oss med storm. Jag och Sandra åkte till Borlänge för att spana in Mötley Cruë och bete oss som svin lagligt för några dagar. Då slog värmen till på riktigt och om jag inte minns helt fel så lämnade solen märken på våra kroppar efter klockan 5 på eftermiddagen. När hände det senast i Sverige?
//
Tidningarna lovade att det skulle bli den varmaste och finaste sommaren i manna minne, och eftersom jag inte minns så mycket mer än den underbara sommaren 2006 så blev ju jag överlycklig. Förgäves självfallet. Det skulle visa sig att den där veckan vi spenderade på en överhettad festival var också den enda veckan värd att kallas sommar år 2009.
//
Hela vinterhalvåret hade vi gått och drömt om att sommaren skulle bli så underbar och allt roligt man skulle göra. Shit happens. Sommaren lämnade oss veckan efter att den kom, som en gäst som inte trivs. Sommaren trivs uppenbarligen inte i Sverige och väljer att stanna ungefär lika länge som Madonna gjorde. Nu är det vinter igen, och jag undrar hur du mår igen, sommaren. Jag undrar hur du tänker och jag har redan målat upp sommaren 1010 som den bästa i manna minne, innan ens julaftonen varit 2009. Förhoppningarna är som vanligt högt uppsatta, för att förmodligen göra mig oerhört besviken igen. Det vet jag ju. Inget är någonsin tillräckligt bra, inte när det gäller sommar och väder i alla fall.

Kommentarer
Postat av: stina

haha, alex. skriv en bok till mig. jag älskar ditt sätt att uttrycka dig! :D å nästa vecka ses vi! om inte tidigare... du kan ta med dig jullan hem till mig på lördag (tror jag kan), så kan vi ha mys med någon film eller nått. säg till om ni är sugna för fredagen svek ni mig ju ich ska på bio... >:(

2009-11-24 @ 10:27:46
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Postat av: stina

hahah ja gör det! jag har redan nämnt det till henne på fb men vet inte vad hon tyckte.. men hör med henne, jag kan iaf inte minnas att jag har nå andra planer för lördagen :s ...

och ja, det blir ju underbart, två bra konserter på tre dagar liksom :) :)

2009-11-24 @ 11:22:07
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0