Sommar sommar sommar...

I sommar ska jag leva värre rövare än vad jag någonsin gjort tidigare. Sexton år på nytt - here I come. Festivalsommar for sure. Jag längtar redan, tänk er när man sitter i bilen påväg någonstans. Påväg till någon festivalyra någonstans i Sverige. Eller Danmark. Vem vet, vi kanske slår på stort nästa år. Man sätter sig i bilen, hånler lite till den som kör, sen fiskar man upp en öl ur ingenstans och knäpper den sådär härligt. Ölen är iskall och det kommer rök ur öppningen. Jag är såld. Jag vägrar köpa burköl i normala fall, det känns som lite för mycket parkbänksalkolism för att det ska vara ok. Men på festival är det burkar som gäller, man blir dödad om man tar med sig glas in på området.
//
Hotellet är bokat, jag och min partner in crime är kräsna, kräsna som få. Vi vägrar camping, även fast vi sätter upp ett tält där endå, för man vill ju inte missa campinglivet. Hänga på campingen är ju halva nöjet, men sova. Det gör jag så fan heller inte på en camping. Då dör jag hellre. Dessutom får man fräsch frulle på Scandic. Den brukar serveras ungefär samtidigt som vi anländer till hotellet, sen kan man gå och sova.
//
Som jag längtar till sommaren. Jag ser inte ett moln på himlen, inte så långt ögat når. Det är ENBART sol. Inga moln. Man skulle kunna tro att jag aldrig upplevt en svensk sommar någongång. Man skulle kunna tro att jag drar paralleller med paradiset nu. Och det är det jag gör, sommar, sol och festival. Det är ett paradis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0