Kristall

Ibland gör man slut med vänner, ibland med andra människor som man inte längre vill eller kan ha i sin närhet. Det är fruktansvärt jobbigt varje gång det inträffar, men man vet en sak. Man kan se dem igen, man kan träffa på dem igen. Nu är det en helt annan sak, jag måste välja att avsluta hennes liv, när hon är 20 år. Nästan åtta år har vi haft tillsammans, om man avrundar uppåt lite snyggt. Hur som. Jag väljer att avsluta någons liv, och hon är inte bara någon. Hon är det bästa jag vet. Hon är blod, svett och tårar - och ren kärlek. Jag väljer ett liv utan henne, mot min egen vilja. Jag kommer aldrig mer att SE henne i livet efter domedagen. Aldrig. Jag kommer aldrig att få krypa in i hennes päls och fläta in fingrarna i hennes långa fina man. Aldrig mer. Jag kommer aldrig mer att få känna hennes lukt och jag kommer aldrig mer få flyga fram på hennes rygg. Aldrig mer. Det som har varit min vardag i åtta år.
//
När jag var 14 år gammal, kom hon utflygandes med dunder och brak ur en lastbil på ängen. Och sen den dagen har hon varit mitt allt. Nu är det över. Och det finns inte ord starka nog att beskriva den smärtan som numera bor i min kropp. Som påminner mig varje dag att timmarna är räknade. Och det värsta av allt är att jag dödar min kärlek.
//
Jag är en mördare.
//
Kristall. Jag kommer aldrig sluta älska dig. Aldrig. Du är det vackraste jag vet.

Kommentarer
Postat av: Em

Lilla hjartat, jag tanker pa dig!

2009-11-16 @ 00:01:34
Postat av: ..:Sarah:..

nämen tack :)

va roligt att du tycker de...



å du, bor du på hantverkagtan ?

2009-11-16 @ 00:19:42
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Madelen

Vilken kärlek man kan få till ett djur alltså!

2009-11-16 @ 09:15:44
URL: http://madylane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0