I got soul but I'm not a soldier

Måndag.
Har spenderat tre timmar hos olika doktorer. Vilket är vanligt här i Norge.
Satt hos legevakten som det heter här, typ akuten fast lite mindre akut och mer vårdcentralsfall. En efter en kom in och ta på sig kirurgmasker för att troligtvis inte smitta ner oss andra mindre sjuka med sin äckliga svininfluensa.
Det var lite läskigt. Folk satt och hostade tills dom spydde och vissa var tvungen att åka rullstol. Sedan skulle alla gå till andra dörren till vänster med den gula trekanten på.

Det tog ett tag innan jag fick se den dörren, eftersom min konsultation tog lite längre tid eftersom sköterskan behövde en "second opinon" som hon så fint sa. Serre, för en förkylning?
Den där andra dörren till vänster iallafall, skrämmande. En stor gul triangel och sjukt mycket text på den. Den symboliserade sjukdom. Hela dörren skrek ut sjukdom. Man vill inte gå in i genom den dörren frivilligt iaf, det skulle vara att skriva under sin dödsom.

Jag slapp undan den där dörren och fick istället komma in till Artur. Typ 120 år gammal doktor som troligtvis hade cyklat omkull för han hade massa skrapsår i ansiktet och i huvudet.
Men han lyssnade på mina lungor och konstaterade att jag inte hade bronkit, TACK för det.
Sedan petade han mig i näsan och kolla ner i min hals och sjukskrev mig veckan ut och gav mig pencillin.
Jag ska nu lyckas äta fyra piller om dagen. På fastande mage dessutom, lycka till.

På onsdag kommer jag till sweden.
Be ready.

/S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0