Hon som bor här inne.

Jag har en liten liten person som bor inuti min kropp, ibland känns hon inte av alls, ibland kan det gå flera dagar innan hon gör sig påmind. Det är som om att hon ibland bara vill komma ut utanför min kropp och lufta sig lite. Hon bor där inne, och sålänge jag är nykter och hyfsat tillfreds så är hon detsamma. Men när jag förtär alkohol så får den lilla inom mig samma promillemängd som jag i blodet, och på en liten kropp blir det ju mer påtagligt. Hon blir konstig, ofta inte otrevlig men samtidigt väldigt speciell, svår att hantera och ja ni vet. Hon blir som en liten djävul som jag inte har kraft nog att hantera.
//
Ibland gör hon sig även påmind utan att farbror alkohol har vart med i bilden, hon stökar ned mitt hem och lever rövare, slänger kläder på golvet och diskar inte efter sig när hon har lagat mat. Hon kan ligga i sängen i flera timmar och inte göra många knop alls, sen går hon till soffan och gör det samma. Hon lyssnar på för tok för hög musik och skiter fullkomligt i om det stör mina fransktalande grannar. Den här lilla lilla människan gör mig så vansinnigt arg ibland, men samtidigt är det att privilegium att veta att man aldrig är själv. Jag har min egen Molgan.
//
Nu har jag tillbringat några timmar med att städa undan den röran hon ställt till med de senaste dagarna och snart skulle jag kunnde säga att det börjar se ut som ett hem här igen. Jag skulle dock behöva ett besök på Ikea för att köpa lådor, förvaringsboxar alltså. För den här lilla människan utan namn gillar nämligen även att shoppa, så nu behövs det mer förvaring åt sakerna.
//
Visst är det skönt att ha någon att skylla på ibland?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0