bring me up, bring me down.

Jag vet precis vilken juice du vill ha till frukost varje morgon, jag vet precis vilken sorts bröd du vill äta varje helg och jag vet precis vilket sköljmedel du helst har till din tvätt. Jag vet precis vilken skiva du vill lyssna på när du är ledsen, och jag vet vilken spellista du vill lyssna på när vi ska gå ut. Jag kan i sömnen gå och välja ut ditt favoritvin och utan vidare bekymmer komponerade en lösgodispåse som får dig att hoppa jämnfota när du är sjuk.
//
Du vet exakt hur jag vill ha mina ägg, att jag helst av allt börjar läsa sporten i morgontidningen (därför låter du också alltid den delen vara), du vet precis vilket the jag vill dricka när jag är förkyld och du väljer alltid rätt middag när du ska laga en som överraskning åt mig. När vi ska titta på film vill vi alltid se samma och vi skrattar lika högt åt våra interna skämt. Du vet hur du ska få mig på bra humör och jag vet precis vilka knappar jag ska trycka på för att få dig att skratta.
//
Endå vet vi båda två, att vi inte kommer att åldras tillsammans. Vi är inte menade för varandra och vi kommer inte att hålla varandras händer när döden knackar på dörren för att skilja oss åt. Det vi har, har vi här och nu, och kanske inte i morron. Men inte nästa år.
//
Både du och jag vet om det, men det är inget vi talar högt om, både du och jag vet att vi bara har varandra tills något lite bättre, lite intressantare dyker upp, då kommer ingen av oss tveka, utan då kommer vi att lämna den andra vind för våg, utan tårar i ögonen kommer vi vända den andre ryggen och sen. Sen kan vi springa på varandra på stan efter några år och säga "tänk så konstigt allt kan gå".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0