Vardag

Ibland funderar man på hur vissa människor är funtade.
Nyss kom det in en väääldigt arg kvinna och frågade om det går att betala en räkning här. Nej, tyvärr svarade jag vänligt.
Och den här kvinnan får ett raseriutbrott och skriker det ena fula ordet efter det andra. Och undrar vart tusan man ska behöva åka för att betala den här jäkla räkning. Till Nordea i stan svarar jag ännu vänligare.
Och hon fräser åt mig som en katt och sedan vänder hon på klacken och smäller igen den automatiska dörren efter sig.
Människor, människor. Man blir inte riktigt klok på vissa. Som om det skulle vara mitt fel att det inte går att betala räkningar här. Skaffa internetbank för sjutton, tant!

Och det här mina vänner är vardag för mig.

Jobbtimmarna är nu nere i en och en halvtimme. Sedan är det slut.
Och ikväll är det ett minimöte hemma hos Lina. Mat, mat, mat.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0