Diss av mig...

Jag dissar kollektivet idag. Tyvärr alltså. Flickorna har grillkväll hemma hos lina, god mat och en underbar dessert har utlovats, men vi vet ju alla att jag är to busy . Jag hinner inte, måste hinna uträtta en del saker innan helgen och dessutom är jag fortfarande fruktansvärt trött efter i måndags då det blev sovdags rätt sent. Vi var ju på brittan och var inte hemma förrän typ ett.

Alex har gjort ett desperat försök att få med mig till kvällens bjudning, dock utan resultat. Nej, jag var bestämd på den fronten, hade en liten diskussion om hur mycket man hinner med att göra under tiden man tvättar och vi kunde tyvärr inte enas om något. Ja, ibland uppstår det faktiskt diskussioner i kollektivet, vi kan ha olika åsikter, men det är okej. Alla är vi ju olika, och tur är väl det, tänk vad tråkig världen annars skulle vara. Men sen hör det till sak också, att alex efter att ha tjatat på mig i en halvtimme till slut kläcker ur sig att inte hon heller tänker åka dit. Men först var det tydligen otroligt viktigt att jag skulle komma, enligt henne ansågs det nämligen ohövligt att inte dyka upp eftersom lina minsann hade gjort mat åt alla redan. Ja, för det hade hon börjat med redan igår. Visst hörru du... Bra försök alex, men den lätta funkar inte på mig....

För övrigt så har dagen flytit på bra, jobbet går bra, dock är det ett otroligt tjat om tårta på fredag. En särskild kollega är mest intresserad av den här tårtan och menar att det inte finns några undanflykter, han har idag förövrigt fått mig att  förstå att man kan betala för att komma in på läkarlinjen. Han går där, och det betyder att det nog inte hänger på hur smart man är eller inte......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0