Var och en på sitt håll

En av oss har lämnat denna fantastiska del av vårt underbara land och förflyttat sig till vår huvudstad. Vad som lockar där, vet vi väl alla redan, hon ska få umgås med sin man och pussas och kramas lite. Undrar vad de mer ska göra? Kanske tar de en liten promenad, eller en sväng på gröna lund. De kanske går ut och äter en romantisk middag, eller bara ligger hemma i sängen en hel dag. Kanske blir sändy överraskad med frukost på sängen eller så får hon en present bara sådär ändå. Förra veckan fick hon ju en ny mobiltelefon, undrar vad hon hade gjort för att förtjäna det egentligen?! Hon har det säkerligen bra där nere i alla fall och ingen är gladare än jag. De är ett fint par och verkar lyckliga tillsammans, och kom ihåg, jag är inte bitter!

En annan har myskväll hon med, dock inte i stockholm, och inte heller med sin man. Men, med någon annan...... Mer än så säger jag inte (fast jag skulle vilja, tro mig. Om jag fick berätta allt skulle jag göra det, och antalet läsare av denna blogg skulle öka markant, det kan jag lova). Men nog om det -för den här gången. Jag antar att det var mat och film på schemat där i alla fall, kanske lite tv-spel och kanske något mer.... Vad vet jag?

Lina, hon gör som jag. Sitter hemma, njuter av en godispåse och relaxar lite denna efterlängtade fredag. Det är fruktansvärt skönt att med jämna mellanrum dissa alla vänner och fester, bara strunta i det där sociala livet och hänge sig åt sig själv. Och det gör jag nu.

Sammanfattningsvis kan vi alltså komma fram till att kollektivet har särat på sig idag, var  och en på sitt håll helt enkelt. 

Imorgon, då blir det förhoppningsvis andra bullar.

Öjj / em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0