Champagne for my real friends

Äntligen tillbaka på banan igen.
Man kan sammanfatta fredagens födelsedagsfest som en av dom bästa i Kollektivets historia. Man kan säga att alkholen flödade lagomt mycket, någon spydde och skanadalerna var större än någonsin. Men precis som det ska vara.
Det blev inte för mycket, bara lagomt mycket av allt.
Dock missade jag det här med nattmat, eftersom att dansa är så mycket roligare än att äta mat och för att vi hade lite häng på en trottoarkant väldigt länge.
Och mitt upp i allt kom karln från tåget och vi stressade på nattbussen med syster i släp hem.
Slocknade med kläder och skor på diagonalt över sängen när jag kom hem, vaknade till efter några minuter satt mig i köket med syrran och smuttade i oss en varsin Resorb. Sedan stöp jag i sängen som en klubbad säl.

Vaknade upp mindre lycklig med ett tugnt huvud, inte förtjänat.
Men allt sånt där är övergående. Och summeringen av den här festen är ju lätt 10 poäng!

Nu är jag tillbaka på mitt postkontor, flippar med mina frimärken och lämnar ut mina körkort. Allt är som vanligt.
Min karl är kvar en natt innan han återgår till sitt i Stockholm. Så ikväll blir det lite sushi, lite kinamat och mys framför tvn.

Och det är bara två veckor kvar på mitt sommarjobb. Två veckor. Sug på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0