Söndagsångest!

Så var det dags igen då, den gamla vanliga söndagsångesten kommer krypandes.
Att jag dessutom jobbat hela helgen och inte ens får vara ledig imorrn gör mig bitter, inte speciellt länge dock.
För på tisdag morgon är det dags för nya äventyr ute på det blå, hela tjocka släkten ska nämligen på kryssning till Riga. Farmor blir 75 och det firas.
Jag vågar dock knappt tänka på kaoset som kommer utbryta ganska snart efter det att vi klivit ombord på bussen från Gävle...även fast jag redan nu vet vad som kommer ske får ni en fullständig rapport om det efter hemkomsten på torsdag kväll, om vi överhuvudtaget kommer hem!

Flytten ner till Helsingborg blev väldigt påtaglig idag då mamma och jag var upp på vinden för en allmän röjning och alla mina saker börjades gå igenom. Jag har laddat upp för flytt kan man säga, gaanska länge! Jädrar vad saker jag samlat på mig. Mina stackars små köksskåp i studentlägenheten kommer braka ihop efter en vecka, för att inte tala om garderoberna!
Snart är det dags alltså, bara en dryg månad kvar tills det är dags att ta mitt pick och pack och röra mig söderut,
och det gör jag med skräckblandad förtjusning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0