Rapport från sjön.

Jag sitter på en sten vid en sjö i en skog. Nästan alla fall. Jag sitter i soffan, med datorn på bordet framför mig, och utanför är det både stenar, en massa skog och en sjö. Men det regnar ute så jag finner det mer, trivsamt att sitta här. Jag har spelat in musik, i två dagar nu. Spelar och spelar. Letar och letar, bläddrar i pärmar, lyssnar, googlar. Ja, det är en heltids sysselsättning det här, och runt om mig ligger musiktidningar slängda, och det är alltfrån mojo, till sonic. Men, man måste göra sin research för att få fram de riktiga guldkornen har jag lärt mig.

Än så länge har jag dock bara blivit totalt förälskad i en röst, Brandi Carlie. Fan vilken röst, och i låten The Story, fängslar hon mig helt. Och nu har Sonic övertalat mig att ge Amanda Jenssen en chans, dom ger henne så bra betyg att det vore tjänstefel mitt i semestern att inte ge henne en chans, och försöka tänka bort att hon faktiskt är en mördare. Hon dödade min absoluta favoritlåt så groteskt att jag inte kunde lyssna på henne något mer alls, så egentligen är ju mitt tidigare ställningstagande helt hennes eget fel. Hon dödade Hallelujah.

Så, livet på landet går lugnt till. Annat har det säkert vart i staden, då jag vet att alla fall en har varit ute och slirat, förmodligen två. Medans jag sitter benhårt fast här ute i myggornas mecka, Hedesunda. Och Sändy är en missbrukare av The Sims ute i sin stuga, cirkus 3 mil härifrån.

alex. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0