My America.

Jag och min käre far kommer inte alltid överens, det ska gudarna veta. Och ibland undar jag hur det skulle ha sett ut om jag hade växt upp med honom. Vart skulle jag ha bott då? Skulle jag ha överlevt till vuxenålder, eller skulle jag ha blivit bortglömd på fler köpcentrum än vad jag faktiskt blev? Skulle jag ha blivit kvarlämnad i bilen hela tiden? Skulle han komma ihåg att ge mig mat, och i såfall, skulle han ha gett mig mat för ett barn? Nej. Jag kan nog säga att han inte skulle ha klarat av allt det där. Hur som helst, nu ska vi ut och resa igen. Vi planerar att göra västkusten osäker, i en bil ska vi flyga fram, och nej, inte den svenska västkusten, den har vi gjort förr. Nu ska vi över atlanten, till Seattle till att börja med, sedan hela vägen ner till typ San Diego. Så långt är allt fridens, men den här resan har vi planerat in att genomföra våren 2010 (det låter långt borta, men det är ju närmare än vad man tror. Herre. jag minns ju millieniumskiftet som om det var igår).

Hur som helst, nu fick farsgubben för sig att vi skulle åka till NY i höst/viter också. Jag har inte varit där, men jag känner heller inget fantomsug till att åka dit, visst, innan jag dör vill jag ju självklart ha varit in the big apple, men. Jag planerar att bli alla fall 35 år gammal, så jag hinner nog med det. Nu vill jag upptäcka världen, och inte åka dit alla andra ha varit. Det råder NY hysteri i Gävle vilket få mig att vilja åka till Ghana istället. I don't do hysteri. Man kan jämnföra det hela med jägerbomb hysterin som belägrat sig i staden, I don't to jägerbombs heller.

Men. Eftersom vi inte kommer överens nu, så blir det varken NY eller Ghana. Vi stannar hemma och målar några fler plankor på huset. Precis. Ni läste rätt.

Jag och min stora käft ab.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0