Lunchen överstökad.

Satt mestadels i telefonen, hjälpte mamma med saker. Vi köpte med oss mat och åt i vårat gamla hus, Tolvfors. Vilket lugn Tolvfors har på mig, jag blir så lugn där ute, man sitter i trädgården och hör forsen braka loss utav bara helvete några meter bakom, och det har en sån lugnande effekt. Drack kaffe, eventuellt lite för mycket kaffe, för nu mår jag illa, kaffeilla. Inte ett så jävla smart drag.

Men, som sagt, vi fick mycket gjort, varavade mellan huvudkontoret, Björn, JR, Maria och kunder, så mycket jag fick göra på lunchen var det länge sen jag gjorde, så nu känner jag mig på nytt grymt effektiv. Sen föreslog mamma att hela familjen (dvs. jag, jr, ida, björn och mamma) skulle ut och äta middag, för det är ju såå sällan vi träffas allesammans, men vaddå? Jag tycker våra traditioner är bra, vi äter ju för fanken alltid juldagsmiddag tillsammans! Okej, att Ida bangade sist, men året före det var vi faktiskt alla samlade, dessutom träffas vi ju på utförsäljningarna, där är alltid hela familjen och drar in pengar. Bra sammanhållning i den här familjen va? Haha.

Dessutom var det något strul med några hantverkare på nya huset, fatta man ju. "Att man alltid ska behöva göra allting själv", är motto vi verkar leva efter, så det står väl inte på förren jag börjar lägga bajsrören till huset också. Jag är ju som bekant en jävla bra alltiallo, för vem var det inte som fick krypa under golvet i huset och isolera? Vem var det som fick laga takpannor och resna skorsstenen? Ja, just det, det var jag. Jag i egen hög jävla person.

Sug på den ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0