Hemmapul

Jag har återigen en hemmakväll, har pysslat och donat här hemma hela eftermiddagen och kvällen. Städat (dammtorkat, dammsugit, torkat golv), rensat avlopp, tvättat och bäddat rent i sängen, rensat datorn lite och gått igenom en massa foton, samt gjort matlåda och lite annat. Jag hade också tänkt att jag skulle göra en tårta tills i morgon eftersom jag vet att mina kollegor förväntar sig det. Men nu dök det upp lite annat smått och gått som behövde göras och tas tag i, så jag bestämde mig till slut för att vänta med tårtan till nästa vecka.

Vad jag vet så har kollektivet återigen en myskväll, jag tror minsann att de befinner sig på bergrenska och dricker en massa onyttiga drinkar. Själv har jag som vanligt lite för mycket viktiga saker att göra, så jag dissar ännu en gång och hoppas att de inte blir alltför sura. I will be back och det med råge, när saker och ting har lugnat ner sig lite i mitt liv kommer jag tillbaka och då väntas det galej mina vänner.

I morgon är det stopp på fabriken, vilket btyder rengöring av pappersmaskinen, vilket i sin tur betyder att jag börjar en timme tidigare än vanligt. Kvart i fem ringer klockan, strax över fem sätter jag mig på cykeln och beger mig mot fabriken för att göra lite nytta. Det är i morgon vi ska in i alla skrymslen och vrår för att plocka bort papper och spola bort allt damm med högtrycksslangar. Det är ett tungt arbete jag har framför mig. Men som vanligt, 16.00 slutar jag och då är det banne mig helg och det ser åtminstone jag fram emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0