Emelie "Burn It Up" Lindström

Emelie Em, tjejen med de blonda korkskruvslockarna,
beslutsångesten och det fantastiska skrattet!

För mig är Emelie tjejen som aldrig ens skulle göra en fluga illa. Det har nog aldrig funnits, finns inte, och kommer aldrig att finnas någonting ont i Emelie. Hon vill alltid alla väl- oavsett.
Lägg då till att hon är en av dom gladaste tjejerna jag någonsin kännt, jag vet nog ingen som har så lätt till skratt som hon, och vilket UNDEBART skratt sen. Smittar gör det, garanterat! För är man tillsammans med Emelie en dag är det många långa skratt!

Jag måste säga att min vän Emelie är charmig som få, jag bara väntar på att hennes själsfrände kommer dyka upp, och det kommer han göra snart! Jag ser redan paret framför mig, en riktig svärmorsdröm till kille är det ju såklart också (om jag inte ser helt fel så är det nog ett litet barn eller tre som springer omkring där också), inga tatueringar på kroppen eller fängelsevisiter i bagaget här eller.

Hon är tjejen med den stora viljan, tydliga drömmar och framtidslpaner. Hade inte hennes oro och beslutsångest satt käppar i hjulet för henne vet jag inte om jag hade haft henne i vår hemstad fortfarande?
Jag puschar henne maximalt för den här spanien vistelsen hon vill göra i höst, jag vet verkligen hur fantastiskt hon skulle få det och hur hon skulle växa som människa-  minst en halvmeter!
Här sätter dock hennes oro,beslutsångest och omgivning stopp!
Hon lyssnar på alla, och kanske minst av allt på sig själv, hon vill göra som alla andra säger och svårt att hitta magkänslan bland alla tips och råd från andra.
Jag bara VET helt enkelt att det här absolut är någonting för henne, bara en sådan sak att Stefano härskar där nere på sydligare breddgrader gör det värt att åka!

Genom åren har vi tillsammans färdats genom dimman på alla möjliga studentfester,hemmafester och krogkvällar. Och det slår a l d r i g fel! Är det fest så SKA det spelas Burn It Up.
När låten sätts på, lyser ögonen upp, lockarna hoppar på hennes axlar och golvet intas.
Ingen shakar som Em till Burn it Up. Vår partylåt forever?

Att man sedan har Gävles snyggaste i kollektivet är ju inte helt fel.
Har ni av någon anledning inte fått urklippet från nöjesmixtidningen så hör av er till Emelie så fixar hon ett- mer än gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0