Dricker du mycket?



Nyheterna rullar på tv, väntar otåligt på att "101 dalmatiner" ska börja igen.
Har vågat mig på nagelmarmorering, det var roligt och jag lyckades hyfsat.
Ätit sushi, suttit på altanen och tittat på "Järnets Änglar". Är sugen på att ta ett glas av det välidgt goda rödvinet, men fasar för cykelturen jag lär ta hem sen så jag skippar det.
Hjärtat ringde och meddelade mig att han jobbar varenda dag fram till 9:e augusti. Seriöst. Han sa att han skulle försöka få ledigt nästa helg så han kan spendera den med mig, men man ska inte tro på det för mycket. Jag ställer in mig på att jag kommer se honom precis innan jag somnar varenda natt, kanske hostar jag fram ett god natt i dimman. Eller ser honom försvinna ut genom dörren tidigt på morgonen, för trött för att öppna munnen och säga något.
Men efter den 9:e så skulle vi träffas sa han. Vi skulle upp till Jämtland innan han åker  till Turkiet.
Känns ju kul att veta att jag får träffa min pojkvän om tre veckor, tänk dom som inte har den turen. Ha. Skrattretande.
Men blir inte riktigt klok ibland.
Men jag menar, det springer runt prickiga hundar på tv och det är iskallt ute. Varför klaga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0