Att vara laglydig ruinerar mig!

Herregud. Jag har ju som sagt klivit över på rätt sida av den gröna ängen, alltså. Jag ser det grröna fina och saftiga gräset svaja i takt med vinden i solskenet, men jag står på andra sidan och trampar lera. Jag befinner mig på rätt sida, i lagensnamn, men den är ack så tråkig. Och framför allt dyr. Sen den dagen jag slutade ladda ner musik, filmer och program så håller jag på att driva mig själv i personlig konkurs. No kidding!

Förr laddade jag ner allt. Och då menar jag allt, det var photoshop, indesign, musik, filmer, tv program... Ni vet. Sen slutade jag, och nu köper jag allt jag ska ha istället. Och det är ju ett jävla skämt. Nu vill jag ha photoshop till min dator, och det kostar flera jävla tusen. Det programet jag hade förr, fast i en nyare version kostar 11.000 spänn! Elva jävla fucking tusen. Det är ju nästan vad min dator kostade! Herre min gud. Bara det att jag köpte officepaketet var ju 1500 spänn, för att jag behövde excel för en stund.

Och alla pengar jag lägger på film och musik. Jag ska fan i mig ställa ett krav snart. Antingen skyddar jag med ipadress på dold.se och sen laddar jag ner precis allt jag vill hela tiden, eller så sänker ni priserna på skiten. Alternativt så går jag även med på en rejäl löneförhöjning alt. skatte sänkning. För det kan inte vara meningen att man ska gå i personlig konkurrs för att man väljer att vara laglydig.

Det är lixom inte okej att en skiva kostar runt 200 spänn, och sen får man också betala 850 spänn för att se artisten live.

Men det som jag är mest upprörd över är dock photojävlashop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0