Jag är på fötter igen

Vad hände?! Vår lördag blev en märklig historia, minst sagt. Vår plan var att köra på en liten utgång kvällen till ära, men eftersom ingen av oss hade så mycket pengar att göra av med så var det väl tänkt att det skulle bli en relativt lugn kväll. Det nya Cava skulle få ett exklusivt besök av oss eftersom vi alla funderat över hur det skulle vara och verkligen vill ge stället en chans.

Vi började kvällen tidigt hemma hos alex och tro det eller ej, men naturligtvis tog den där vinflaskan slut fortare än planerat, och då öppnades det en ny. 20 kronors vinet från tyskland plockades fram ur de westergrenska gömmorna, och kanske, kanske borde några av oss ha slutat där. Med det inte sagt att vi gjorde det. Nej, vid halv tolv åkte skorna på och vi traskade vidare ner på stan, stoppet vid bankomaten reulterade för vissa i för mycket kontanter i plånboken, alex som slog på stort och tänkte ta ut hela 400 kronor gick ifrån bankomaten hela 4500 kronor rikare. Eller fattigare, beror på hur man ser på saken. Julia, eller sixten som hon också kallats fick även hon fickorna fyllda med lite extra cash.

Hur som helst så styrde vi kosan mot Cava, där vi tyvärr blev lite besvikna över att stället var så pass folktomt som det var. Stället har ju faktiskt potential och bara lilla gävle ger dem en chans så kommer de att lyckas. Vi köpte i alla fall en varsin dricka (och det var inte cola) och slog oss ner. Blev bjudna på champagne av den trevliga bartendern och i nästa stund delade vi bord med några andra, som vi trodde var trevliga killar. Blev bjudna på shots och sen blev det svart. Inte helt svart, men väldigt mörkt i alla fall. Jag minns att något fick mig att tappa humöret för en kort stund, jag hällde i mig någon vätska och gick sedan på toa, kom tillbaka och så var tiden ute. Dagt att gå hem, inte mig emot. Jag hade faktiskt fått nog.

Ensam och bedrövlig som vanligt, gick jag sedan hela vägen hem. Helt utslagen lade jag mig på sängen och jag är inte säker, men såhär i efterhand tror jag att jag sov redan när jag klev innanför dörren. Vissa kan ju faktiskt gå och sova. Igår tog jag klivet upp ur sängen kl 18.50. Fast jag hade förstås varit upp ur sängen två gånger innan det, ena gången när jag var tvungen att besöka toaletten och den andra gången i ett försök att laga mat. Pasta blev det denna söndag, och jag kom fram till att denna italienska rätt inte alls är något större hot mot den andra italienska favoriten som brukar vara ett säkert kort bakisdagar som denna. 

Så frågan som ekade i mitt tomma huvud igår var "Vad sjutton hände??!". Så mycket drack vi väl inte, lade någon något i drickan vi blev bjudna på eller var det så dålig kvalite på 20 kronors vinet att alkoholen slog ut all hjärnkapacitet? Var det 20 kronors vinet som gav mig en huvudvärk utan dess like? I sådana fall tänker jag aldrig mer gå på dejt med dig.

/Em

Kommentarer
Postat av: alex

Haha, jagm minns hela P&L så skyll inte på DE vinet. Det fungerar utmärkt... ;)

2009-08-31 @ 09:30:12
Postat av: alwe

dessutom, tackade du nej till både glass, maränger och paj! vad är oddsen på det?!

2009-08-31 @ 10:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0