Sommaren med Korsnäs

Sådär ja. Sommaren med Korsnäs är över. Dessa tidiga morgnar och även tidiga kvällar är förbi och jag kan inte låta bli att längta lite till på söndag. Då ska jag sitta här i min lilla lägenhet, långt in på natten, och jag ska njuta av att vara fri från söndagsångest. Det kallar jag Lycka. Det är inte ofta man längtar efter en söndag, men någon gång ska ju vara den första och nu är den gången här.

Det var med blandade känslor jag lämnade fabriken för den här gången. Det är konstigt, efter elva veckor har man liksom kommit in i gemskapen och jag kände mig faktiskt som en av dem. Trots att det kan vara ett ganska jobbigt arbete, med dyga tider och långa dagar så trivs jag där och det är ett alldeles utmärkt sommarjobb. Och när man har varit där i tre år irad så kan man sina arbetsuppgifter och man känner sina kollegor. På detta ställe är allt sig likt, här ändrar vi inte på något, det ska gudarna veta. I och för sig hade de bytt plats på några truckar den här sommaren, så det klart, det finns ju undantag.

Så samtidigt som jag inombords skrattade högt av lycka över att äntligen sluta jobba, äntligen få lite ledigt och lite sovmorgon så var det med vemod jag lämnade in mitt stämpelkort hos portvakten och tog klivet ut mot busshållplatsen. Min tredje sommar är avklarad, kanske ses vi igen, man vet aldrig.

Innan den tidigare nämna efterlängtade söndagen är här så ska vi nu först och främst hinna avnjuta en helg. Helgen som börjar med kalas hemma hos syster, en fågel har viskat i mitt öra att det kommer bjudas på smörgåstårta. Och det mina vänner, det är tamejfan det godaste jag vet. Efter detta firande drar jag mig vidare på nästa kalas. Avskedsfest hemma hos lina står på schemat. Lite grillning, mat och dryck. Och kom ihåg, ingen utgång. Inte för mig i alla fall, jag tänker absolut inte gå ut.

Alex, vad har hänt med dig idag?!

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0