Längre dagar sökes

Jag önskar att dygnet vore 48 timmar istället för bara 24. Tänk vad mycket man skulle hinna med då. Då skulle man med gott samvete kunna göra som jag och sova till halv tolv, vakna och ta en lång, härlig dusch, äta en dunderfrukost och läsa dagens alla bloggar i lugn och ro innan man satte lite fart och tog sig utanför dörren för att möta en lång dag, bokstavligt talat. Som läget är nu, känns det ju som att dagen redan är till spillo och att kvällen är ett faktum. Ja för om det var så att man hade nå storartade planer för kvällen, så hade det varit hög tid att börja röra på påkarna, hög tid att börja gräva i garderoben och göra en massa andra kraftansträngningar.

Men nu har ju inte jag några direkta planer, tänkte jag skulle åka ut till älvkarleby och vara social med mina vänner. Inte så social som att gå ut på krogen, för det kan jag ju aldrig mer göra i den här stan sen mitt pinsamma lilla snedsteg förra helgen. Nej, utan bara social som att sitta hemma och umgås liksom. Men ärligt talat, jag vet inte om jag ens orkar det, jag känner för en godispåse och mina skönaste mysbyxor tillsammans men en skönt luftig tshirt utan bh så man slipper känna sig så instängd. En bra film att somna till och kvällen är räddad.

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0