Köttbullar á la ems

För för en stund sedan fick jag ett telefonsamtal. Det var alex, "du måste blogga emelie". Så nu gör jag det, här är mitt dagens inlägg som jag som vanligt skriver i min soffa med datorn i knät, på tv:n sjungs det allsång för sista gången i år. Säsongsavslutning nummer 30 är det till och med, och när avslutningsprogrammet av allsång på skansen sänds fylls jag ju alltid av en v-modig känsla. Det här mina vänner, det betyder att sommaren börjar närma sig sitt slut. Redan. Herregud, vart tar tiden vägen?! Så mycket bad och sol har det som vanligt inte blivit för mig, för det första för att jag jobbar varje dag och för det andra för att vi bor i Sverige, och i Sverige finns det ingen sol. Eller jo, den finns, men den visar sig bara ytterst, ytterst sällan. Hur som, förhoppningsvis kommer det en sommar nästa år också. Den som lever får se....

Jag har gjort något stort idag. När jag kom hem från jobbet satte jag mig i soffan, samlade lite krafter medan jag gluffsade i mig ett äpple som för övrigt var otroligt gott. Så gott att jag var tvungen att köpa fler när jag gick till konsum för att handla lök och potatis som jag behövde ha till dagens middag. För idag förstår ni, idag har jag för första gången gjort egna köttbullar. Duktigt va?! Och till det kokt potatis, brunsås och lingon. Jag känner mig stolt. Och nej, de blev inte perfekta, det medger jag. Kanske lite torra och en aning smaklösa, men helt okej ändå, för att vara första gången liksom. Dock skulle jag nog behöva öva lite mer innan jag bjuder kungafamiljen på en brakmiddag bestående av köttbullar och potatis.

I morgon är det onsdag, vilket för vissa betyder lillördag. Men inte för mig. Däremot har jag en del annat jag skulle behöva göra. Så sändy, här kommer mina planer. Jag skulle behöva åka till valbo och utföra diverse ärenden. Ett av dem är att med bestämda steg ta klivet in på elgiganten och med bestämd röst begära gratis lagning av min mobil. Önska mig lycka till! Jag skulle också behöva kika efter ett par skor, i gävle finns det inga, så jag funderar på att ge valbo ett försök innan jag ger upp helt. Sen vill min kära mor eventuellt att jag ska följa med henne ner på stan och vara smakråd när hon ska köpa ett par jeans. Dessutom tänkte jag att jag skulle tvätta lite till i helgen, men det vet jag inte om jag hinner. Inget av detta är alltså spikat, jag kommer inte hinna med allt och detta är bara lösa planer som jag har lämnat öppna så får vi se vilket som passar bäst i morgon.

Så, nu måste jag kika färdigt på allsången och städa upp lite i köket efter mitt långkok.

/Em

Kommentarer
Postat av: Hannes

Vad skall du hitta på imorgon? =)



Kram!

2009-08-05 @ 00:58:14
URL: http://haannees.blogg.se/
Postat av: katla

din jävla köttbullejävel, jag har druckit upp all alex juice och känner mig som hemma här ja

2009-08-05 @ 23:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0