Dagens

Aldrig någonsin tidigare har jag haft så svårt att sova, som jag har haft denna natt. Jag har fått så lite sömn, att det i skrivande stund svider bakom ögonen och den brännande känslan har under den timme jag nu har varit vaken bara blivit värre. Något har oroat mig, något har hållit mig vaken. Ni ska veta att jag vanligtvis inte är den som är den när det handlar om att sova, så det måste ha varit något alldeles speciellt som gjorde att jag inte ville falla in i min skönhetssömn just denna natt.

Nog om det, jag ska försöka hålla mig vaken hela dagen eftersom jag har en del ärenden att uträtta. Om jag får en stund över är det inte helt omöjligt att jag tar en liten, liten powernap under dagen, men kom ihåg, endast om jag får en liten lucka i mitt så väldigt fullspäckade schema denna första lediga dag på mycket länge.

Först ut på schemat står naturligtvis "kläder". Jag ska börja med att klä på mig. Utanför fönstret skiner solen, men om det är varmt vet jag inte. Önskar att jag kunde ha mina shorts, men jag får allt vänta till jag befinner mig på varmare breddgrader. Så vilka kläder det blir idag, det vet jag inte ännu, det återstår att se, men det blir nog som vanligt ingen lätt match.

Sen är det dags för lite pul här hemma. Ska lägga in lite smått och gott på ett usb-minne och spara massa bilder på skivor för att sedan märka dem med innehållet och placera dem i en cd-väska. Som ni märker är det dags att organisera lite här hemma, så att allt är gjort inför kommande utsvävningar. Dessutom har jag tagit beslutet att jag ska rensa min plånbok idag. Välbehövligt? Ja.

Lina skulle idag ner på stan en sista sväng innan hon tar sitt pick och pack drar ifrån vårt kära Gävle, så förmodligen går jag ner på stan jag med. Dessförinnan borde jag gå till högskolans bibliotek och lämna tillbaka några böcker som jag haft under sommaren.

Borde ringa några samtal också. Dags att sätta igång kanske.

/Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0