Tillbaka...

Kom tillbaka nu först, det blev en liite längre frukost än vad vi planerat. men så trevlitg kan jag knappt minnas när jag haft det sist, vi satt i Kärrans trädgård. Bland körsbärsbuskar och äppelträd, åt en, vad jag sa tidigare - dunderfrukost. Allt fanns. Allt mellan melon och himmel och jord. Mycket trevligt, och kaffe har jag lyckats få i mig för att täcka ett helt dagsbehov. Bra där.

Kärrans hem var dessutom ett av det häftigaste jag har sätt. Aldrig i mitt liv har jag sätt såå mycket färg någongång. Aldrig, det var en två hon bodde i, med uteplats. Men lägenheten, förutom kylskåpet och spisen så fanns det inget vitt. Och jag lovar. Inget vitt. Inget svart. Allt var rosa, rött, lila, orange och gult. Lite blått, lite grönt. Bara massa färger, det måste ses för att förstås. Men jag älskade det. Mycket konst också, mycket Ulrika Hydman, Bengt Lindström. Mycket.
Mycket glasskulpturer, och vi pratade om allt mellan himmel, jord och Gynning. Hon gillar Gynnings konst, och Agneta Gynning med för den delen. Me like.

Så. Klockan har slagit 11 och snart slutar jag för dagen. Men, vilken jävla underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0