the bluest eyes in Texas

Arbetet kallade även idag, även om jag var mer som en zoombie än en människa idag, någon fick ju traska ner till Subban vid elva tiden igår för att stänga. Vem var inte du, det var jag. Men nu är det måndag, ny vecka nya tag, och även jag börjar att se slutet på min tid här.

Två veckor kvar, sen tar jag mitt pick och pack och säger "hej Norrland, har ni saknat mig?" Och, det vet jag att de har, de älskar mig där uppe, allra helst i över torneå, där är det pure love. Och visst, jag har saknat dem också. Älskade norrland. Två veckor planerar jag att flanera där uppe, i ett zick-zack mönster, vi vänder nog hem när vi gjort Kiruna.

Jag har ju lite saker som blivit som traditioner på dessa tripper, numera kan vi ju dock stryka att hälsa på JR i Kramfors, då hon faktiskt flyttat hem. Men andra to do things under färden är bla: Fjällräven outlet i Ö-vik, super thairesturangen i Luleå, tillsammans med Tallkotten svåra beslut att ta där, i Luleå måste man även ta en prom/jogg efter vattnet så fint på nätterna, i Ö. Torneå måste man bara stanna för att se hur fint det är, underbara Över Torneå, Sundsvall är det alltid depå påfyllning på Max, i Gällivare har dom en grym streetshop och i Boden ligger fikat på topp. Härligheter!

Känslan när man har släpat ner väskan som väger på tok för mycket och sitter placerad i världens minsta bil redo för färd, och när bilen rullar ut från Gävle och man vet att man har flera dagars bilåkande och diverse städer att besöka är så härlig. Jag älskar att lämna den här staden, men framförallt älskar jag känslan av att vara på resande fot hela tiden, och varje dag komma till nya städer. Underbart var ordet.

Men först, så har jag två veckor kvar här. Två veckor kvar med kollektivet, för när jag kommer hem från norrland, då är Lina borta för 3-5 år och Emelie på obestämd tid. Och Sändy är i Norge förhoppningsvis.


Norrland från sin bästa sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0