Ni är så jävla fula!

Egentligen, kan ni ju alla erkänna att ni känner precis som jag. Och det är så jävla trist, tjejer som klagar på hur de ser ut, näsan är fel, munnen för stor, tandköttet syns när de skrattar. Magen är för stor, låren är värre än Kim Källströms och arslet får med nöd och näppe plats på bussittsen. Och? Är ni fruktansvärt fula så vet ni om det, långt där inne, och då vill ni väl knappast ha det bekräftat? Då går ni väl inte runt å frågar "visst är min näsa hemsk?", "Visst är jag tjock?".

Nej, men ser ni hyffsade ut så vill ni bara att folk ska säga huuur jävla snygga ni är, och det är ju hemskt i sig det också. Är det inte roligare att bara få höra det? Måste ni vara sånna bekräftelse horor? Seriöst, jag blir så jävla less.

Så här har jag och min syster ställt upp detta faktum en gång i tiden.

30% av Sveriges befolkning är fula, fula, okej?
60% av Sveriges befolkning ser okej ut, inget man tittar extra efter, ingen man lägger märke till, men man behöver endå inte skämmas för att känna dessa.
5% av Sveriges befolkning är fina, man slänger en extra blick över axeln på dessa.
3% av Sveriges befolkning ser förjävliga ut, er tycker man nog mest synd om, den här är den gruppen som växer mest också.
2% av Sveriges befolkning är riktigt jävla vackra, man tappar nästan andan och stirrar ögonen ur sig när dessa behagar visa sig. Och förutom mina vänner i kollektivet har jag nog sett max 10-15 st av dessa i mitt liv.

Det blir inte bättre än så, så risken att du är riktigt jäkla vacker är inte stor, men du behöver inte vara ful för det. Allt handlar bara om att acceptera sin fulhet, då kanske man till och med blir lite snyggare.

Men face it, du ser ut som skit. Så är det.

En parantes.

KOLLEKTIVET. Ni tillhör den där 2% skalan, men det fattade ni väl redan. Jag umgås inte med nötter och skitpåsar. Så ni är väldigt noga utvalda ska ni veta. Känn er hedrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0